Employee Experience Design
Zaměřte se na employee experience. Vytvářejte ty nejlepší zaměstnanecké zážitky pomocí mapování cesty zaměstnance a inovační metodologie design thinking.
PROČ SE ÚČASTNIT
Schopnost podívat se na procesy, činnosti i konkrétní situace z perspektivy zaměstnanců (...lidí, kteří je skutečně prožívají) spíše než z perspektivy manažerů (...lidí, kteří je tvoří) se jeví jako velmi užitečná. Obzvlášť pokud upřímně chceme vytvořit prostředí důvěry, pevných vztahů a skvělých i smysluplných výsledků. A právě k tomu slouží metodologie Employee Experience Design (EED) aneb design zaměstnaneckých zážitků/zkušeností.
Je to tak. Nejen při stavění budov nebo navrhování šatů, i za zážitky lidí z vaší firmy může být design. V inovacích funguje design produktů a služeb už velmi dlouho a velmi úspěšně. Pravděpodobně jste slyšeli o přístupu Human Centered Design ( HCD) nebo o inovační metodologii Design Thinking, jednou z agilních metod, která je čím dál populárnější i v HR.
CO SI ODNESU
-
Pochopení i praktické vyzkoušení inovační metodologie Design Thinking
-
Seznámení se s pojmy jako employee experience, design brief, employee experience statement, persony
-
Nástroj mapování cesty zaměstnance včetně skutečně zmapovaného HR procesu dle dohody
-
Reálné potřeby vašich lidí získané z provedených rozhovorů
-
Schopnost zorganizovat efektivní ideační workshop včetně užitečných technik na podporu kreativity
-
Schopnost designovat zážitky vašich lidí
-
Základní principy happiness managementu jako základ při designu zaměstnaneckých zážitků
Člověk se nejvíc naučí skutečnou prací. Proto si pro potřeby workshopu vezmeme skutečný HR proces vaší firmy (onboarding, nábor, …), který budeme během dvoudenního workshopu společně s vaším týmem inovovat. Výstupem tedy není pouhé pochopení a praktické vyzkoušení metodologie Design Thinking, ale zároveň vstupy pro inovace vybraného HR procesu.
JAK TO BUDE VYPADAT?
Den 1
-
Úvod a představení
- Design Brief - vytvoření základu projektového dokumentu
- Employee Experience Statement - Kontrola, zda jsme v souladu s firemní strategií (vize, mise a firemní hodnoty)
- Vytvoření několika základních person
- Vytvoření “Očekávané mapy cesty zaměstnance” pomocí nástroje mapování
- Příprava na rozhovory a hledání potřeb vašich lidí
- Rozloučení a závěr
=> Pauza přibližně jeden měsíc na rozhovory s lidmi, sběr dat a hledání potřeb
Den 2
- Úvod a představení
- Analýza získaných informací
- Vytvoření “Skutečné mapy cesty zaměstnance”, která vychází ze získaných informací
- Identifikování míst ke zlepšení
- Ideační workshop za použití několika kreativních technik
- Ukázka rychlého prototypování a testování
- Rozloučení a závěr
PRO KOHO JE WORKSHOP URČEN
-
Workshop je určen pro moderní HR týmy, které mají touhu inovovat pomocí desítky let prověřených metod