Employee Experience Design

Zaměřte se na employee experience. Vytvářejte ty nejlepší zaměstnanecké zážitky pomocí mapování cesty zaměstnance a inovační metodologie design thinking.   


PROČ SE ÚČASTNIT

Schopnost podívat se na procesy, činnosti i konkrétní situace z perspektivy zaměstnanců (...lidí, kteří je skutečně prožívají) spíše než z perspektivy manažerů (...lidí, kteří je tvoří) se jeví jako velmi užitečná. Obzvlášť pokud upřímně chceme vytvořit prostředí důvěry, pevných vztahů a skvělých i smysluplných výsledků. A právě k tomu slouží metodologie Employee Experience Design (EED) aneb design zaměstnaneckých zážitků/zkušeností.

 

Je to tak. Nejen při stavění budov nebo navrhování šatů, i za zážitky lidí z vaší firmy může být design. V inovacích funguje design produktů a služeb už velmi dlouho a velmi úspěšně. Pravděpodobně jste slyšeli o přístupu Human Centered Design ( HCD) nebo o inovační metodologii Design Thinking, jednou z agilních metod, která je čím dál populárnější i v HR.

CO SI ODNESU

  • Pochopení i praktické vyzkoušení inovační metodologie Design Thinking

  • Seznámení se s pojmy jako employee experience, design brief, employee experience statement, persony

  • Nástroj mapování cesty zaměstnance včetně skutečně zmapovaného HR procesu dle dohody

  • Reálné potřeby vašich lidí získané z provedených rozhovorů

  • Schopnost zorganizovat efektivní ideační workshop včetně užitečných technik na podporu kreativity

  • Schopnost designovat zážitky vašich lidí

  • Základní principy happiness managementu jako základ při designu zaměstnaneckých zážitků


Člověk se nejvíc naučí skutečnou prací. Proto si pro potřeby workshopu vezmeme skutečný HR proces vaší firmy (onboarding, nábor, …), který budeme během dvoudenního workshopu společně s vaším týmem inovovat. Výstupem tedy není pouhé pochopení a praktické vyzkoušení metodologie Design Thinking, ale zároveň vstupy pro inovace vybraného HR procesu.

JAK TO BUDE VYPADAT?

Den 1 

  • Úvod a představení

  • Design Brief - vytvoření základu projektového dokumentu
  • Employee Experience Statement - Kontrola, zda jsme v souladu s firemní strategií (vize, mise a firemní hodnoty)
  • Vytvoření několika základních person
  • Vytvoření “Očekávané mapy cesty zaměstnance” pomocí nástroje mapování
  • Příprava na rozhovory a hledání potřeb vašich lidí
  • Rozloučení a závěr

=> Pauza přibližně jeden měsíc na rozhovory s lidmi, sběr dat a hledání potřeb

Den 2

  • Úvod a představení
  • Analýza získaných informací
  • Vytvoření “Skutečné mapy cesty zaměstnance”, která vychází ze získaných informací
  • Identifikování míst ke zlepšení
  • Ideační workshop za použití několika kreativních technik
  • Ukázka rychlého prototypování a testování
  • Rozloučení a závěr

PRO KOHO JE WORKSHOP URČEN

  • Workshop je určen pro moderní HR týmy, které mají touhu inovovat pomocí desítky let prověřených metod

2 dny rozdělené měsíční přestávkou

10 osob

offline


LEKTOŘI

Martin Šafařík

Martin je inovační silou každého týmu. Kouká z nadhledu, co tým řeší a čím žije a následně mu pomáhá hledat efektivnější cesty. Umí naslouchat a všímá si tak i věcí, které normálně zůstávají na první pohled skryty. Věří v sílu správně položených otázek. Po studiu oboru inovačního managementu v Holandsku působil téměř 3 roky jako inovační konzultant. Získané zkušenosti, procesy i nástroje teď využívá pro inovace firemní kultury a zavádění pozitivní psychologie do firem.

Lukáš Cypra

Lukáš se 20 let pohybuje v oblasti prodeje a business developmentu. Po odchodu z korporátního světa se potkal s Michalem v Inmite, kde načichnul myšlenkami svobodných firem a štěstí v práci. Poté působil 5 let na volné noze jako konzultant a externí obchodní ředitel, jen aby zjistil, že právě u firem, které tyto principy prosazují, je mu nejlépe. Kombinace systemického koučovacího výcviku, buddhistických principů, spolupráce se sítí Red Button a opětovné setkání s Michalem  jej pak dovedla k myšlence šířit a rozvíjet principy štěstí v práci udržitelným způsobem mezi co nejvíce firem a jejich zaměstnance.

Jitka Pouzarová

Jitka je kvalifikovanou lektorkou mindfulness a MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction). Nejdříve získala certifikát “Mindfulness Teacher” a následně “Qualified MBSR Teacher” při Mindful Academy Solterreno (Španělsko). Působí také jako employer branding konzultant. V roce 2018 získala cenu Recruitment Academy Awards za 3. nejlepší pracovní inzerát roku. Díky svým zkušenostem z marketingu a employer brandingu se zaměřuje na využití mindfulness ve firemním prostředí.

Klára Škvorová

Kláru baví objevovat novinky ze světa vzdělávání a sdílet je. Čerpá zajímavé myšlenky z knih, vzdělává se na (lektorských) kurzech a jezdí jako instruktor na teambuildingy. Ve vzdělávání se pohybuje už léta. Nejdříve v týmech interních kurzů v Junáku, následně studiem na VŠ, jako instruktor adaptačních a teambuildingových kurzů i jako metodik-koordinátor firemního vzdělávání. Nemá ráda "zaručené pravdy". Větší radost jí udělá dobrá otázka a společné hledání odpovědi. Klára vás vždy pozorně vyslechne, položí doplňující otázky, podělí se o zajímavé myšlenky a pomůže vám hledat cestu, která vám sedne.


OZVĚTE SE NÁM!