Na Happiness@Work 2019 vystoupí:
Arlette Bentzen
Arlette Bentzen je expertkou na štěstí v práci. Má mnoho let zkušeností jako řečnice i trenérka. V září 2017 získala certifikát v pozitivní psychologii.
Arlette má za sebou kariéru v managementu, HR a zákaznických vztazích v mnoha různých odvětvích. 6 let také působila jako nezávislý konzultant. Od roku 2010 se připojila k Woohoo inc., kde přednáší a vede workshopy ve všech typech firem v Dánsku i v zahraničí. Přednáší také na konferencích kolem celého světa, včetně TEDx přednášky v Británii.
Přednáška: Štěstí v práci v dobách změn
Vědecké výzkumy ukazují, že šťastnější pracoviště jsou kreativnější, inovativnější a dokážou si lépe poradit se změnami. Digitalizace mění a čím dál více bude měnit naši práci. To vytváří nejistotu, která je často zdrojem neštěstí. Ale nemusí to tak být. Během přednášky se naučíme, jak udržet štěstí v práci a jak se postavit budoucnosti, ve které bude skvělá firemní kultura klíčem k úspěchu. Arlette představí řadu praktických nástrojů, které pomohou ke štěstí vám samotným, ale taky takové, které pomohou tvořit šťastnější a úspěšnější firmy.
Arthur Woods
Arthur je podnikatel pracujicí na pomezí inkluze a technologií. Nedávno byl zařazen na seznam Forbes 30 pod 30 v USA, je trojnásobným řečníkem na TEDx a poradce ve firmách jako jsou Disney, MetLife nebo Casper.
Je spoluzakladatelem společnosti Mathison - tržiště propojujícího opomíjené skupiny obyvatel s těmi nejzajímavějšímí pracovními příležitostmi na celém světě. Dříve pracoval Arthur v Google, kde vedl divizi YouTube Education, starající se o YouTube pro školy. Artur je také spoluzakladatelem společností Imperative, vedoucí platformy pro sociální učení; Out in Tech, největší LGBTQ technologické komunity; a Social Impact 360, velkého studijního programu o sociálním podnikání.
Arthur studoval provoz a informační management na Univerzitě v Georgetown a projektový management na Univerzite ve Stanfordu. Přispívá na Fast Company, je World Economic Forum Global Shaper, New York Venture Fellow a působí v boardu Georgetownské Technologické Aliance.
Přednáška: Jak nás smysl dělá šťastnějšími v práci
Ve své přednášce se Artur podělí o přelomové výzkumy, příběhy a nápady, jak odemknout potenciál našich kolegů skrze smysl. Řešení a potenciál je totiž uložen přímo v našich lidech. Klíčem je posunout jejich vnímání práce a sebe a propojit smysl s jejich dennodenní prací.
Babeta Schneiderova
Babeta vystudovala Hospitality Management na univerzitě v Derby ve Velké Británii a v oboru hospitality pracuje již 15 let. Svou práci stále miluje. Po deseti letech strávených v zahraničí je nazpět v Česku a nyní působí na pozici CEO ve společnosti BoHo (Bohemian Hostels & Hotels). BoHo je síť, která provozuje hotely a hostely v Praze, Olomouci a Ghaně a která také staví síť veřejných záchodků v Ghaně.
Babeta věří, že klíčem k úspěchu každé firmy jsou její lidé. Babetiným každodenním cílem je zajistit, aby každý v týmu byl motivovaný, věděl, co má dělat a věděl, proč to dělá, ať už jde o paní na úklid na částečný úvazek nebo seniorního ředitele.
Přednáška: Pomoc blízko i daleko
Ve své přednášce se Babeta podělí o svůj příběh, který ji dovedl až k vedení sítě hotelů a hostelů BoHo. Ukáže, jak a proč v BoHo pomáhají nejen v lokálních komunitách, ale také ve vzdálené Gahně. A spolu se také podíváme na to, jak je důležité, aby zaměstnanci rozuměli vizi a co pro to můžeme udělat.
Daniela Pešková
Členka představenstva zodpovědná za retailové bankovnictví v České spořitelně.
Nejvýše postavená žena českého bankovnictví, která šťastně kombinuje kariéru se svou rodinou a péčí o tři děti. Daniela pracovala v managementu bank v České republice, působila v GE v UK a Maďarsku a v Tatrabance na Slovensku. V České spořitelně pracuje od roku 2007, od roku 2016 je členkou představenstva.
Vystoupení: Women Leaders Panel
Daniela se zůčastní panelové diskuse lýdriň skvělých firem. Ta bude zaměřená na důležitost budování šťastnějších pracovišť i výhled do budoucna. Podíváme se také na klíčové dovednosti a kompetence, které budeme v následujících letech v práci potřebovat.
David Vrba
David je Infopreneur, kouč zodpovědného leadershipu, mentor, stratég firemních kultur, partner v cocuma.cz a ředitel místní kapitoly YPO.
Přednáška: Exponenciální svět a lidé v práci budoucnosti
V průběhu následující dekády pravděpodobně zanikne na 40% firem, které známe dnes. Vzniknou ale nové firmy. Většina z nich však bude využívat principy “exponenciálních organizací” a využívat exponenciální technologie. Firmy budou muset hledat rovnováhu mezi udržitelností a well-beingem svých lidí. Každá firma, která nechce zaniknout, musí být připravena na budoucnost, změny a adaptaci za běhu. Studie však ukazují, že to nejsou firmy, ale lidé a lídři, kdo se musí měnit na prvním místě.
Co tedy můžeme dělat, abychom se připravili na exponenciální svět? Každá změna začíná správným nastavením mysli. Kompetence, dovednosti a technologie pouze následují. Budeme tedy muset dělat více vědomých rozhodnutí, abychom se ujistili, že nám technologie budou složit mnohem lépe než v minulém století.
Klíčovou roli při tomto přechodu, který budou muset firmy podstoupit, bude mít “HR” (ať už jej dnes nazýváme jakkoli). Je to s jistotou role, jejíž význam poroste ruku v ruce se splošťováním organizací. Podívejme se spolu na “nové HR” s novými dovednostmi, kompetencemi a zaměřením opravdu na lidi.
Dita Přikrylová
Dita je zakladatelkou neziskové organizace Czechitas, která pomáhá ženám, dívkám a dětem objevovat svět informačních technologií. Studovala systémové inženýrství a aplikovanou informatiku. Byla vybrána do seznamu Forbes 30 pod 30.
Vystoupení: Women Leaders Panel
Dita se zůčastní panelové diskuse lýdriň skvělých firem. Ta bude zaměřená na důležitost budování šťastnějších pracovišť i výhled do budoucna. Podíváme se také na klíčové dovednosti a kompetence, které budeme v následujících letech v práci potřebovat.
Jiří Klein
Jiří Klein vystudoval HR management, přes 20 let se pohyboval na manažerských pozicích u Policie ČR a 2 roky působil jako personální manažer ve svobodné firmě REC Group s.r.o. Dále pak působil jako ředitel městské policie v Novém Jičíně, v rámci které rozvíjí principy laskavosti a svobodné firmy. Dnes vede městskou policii v Opavě. Miluje svoji rodinu, vysoké hory, fotografování, běhání a chalupaření na milované roubence v Beskydech.
Přednáška: Jak udělat z byrokrata "člověka"
Žijeme v době neuvěřitelného technologického pokroku, ale nahradit lidství, ve smyslu mezilidských vztahů, lze jen těžko.
Hledám cesty k tomu, aby i ve státní správě dávala práce smysl, aby lidé nevnímali své postavení pouze jako "moc", ale zejména jako prostředek k pomoci jiným.
Jochen Menges
Jochen Menges je profesor leadershipu na Univerzite v Zurichu a lektor na Univerzitě v Cambridge. Jeho oceněný výzkum se díval na to, jak mohou lídři úspěšně inspirovat lidi k následování společného cíle a práci, která přispívá jejich produktivitě, well-beingu a štěstí. Jeho práce byla citována médii po celém.
Jochen pracoval s různorodými společnostmi včetně Britského Telekomu, Google, Jaguar Land Rover L'Oreal, Microsoft, Rolls-Royce, Save the Children a Světové Banky. Učil ve start-upovém akcelerátoru Plug&Play v Silicon Valley a The Venture Café Foundation v Bostonu a vedl velkou studii hodnocení zaměstnanců, pro kterou získal odpovědi více než 60000 zaměstnanců a hodnotil z pohledu atraktivity k udržení talentu více než 450 společností v Německu.
Přednáška: Jak mohou zaneprázdněné organizace bojovat proti vyhoření a pěstovat udržitelné štěstí
Ve své přednášce se Jochen především podělí o své výzkumy. Vysvětlí, jak můžete zjistit, jestli jste vy, nebo vaše organizace, chyceni v takzvané “pasti zrychlování”. A podívá se i na to, jak můžete z této pasti uniknout a vyhnout se tak nadměrnému zrychlování v budoucnosti. S využitím těchto vhledů pak může vaše pracoviště rozvíjet mnohem pozitivněší přístup k urgenci a udržitelné štěstí mezi zaměstnanci.
Marian Jelínek
Hokejový trenér, kouč, manažer a autor řady knih.
Již více než 25 let se zabývá sportovní psychologií a mentálním koučinkem. Mezi své největší trenérské hokejové úspěchy řadí zlato z MS 2005, 2× titul s HC Sparta Praha a Presidentův pohár s HC Plzeň.
Individuálně spolupracuje s manažery a vrcholovými sportovci (v současnosti např. s Karolínou Plíškovou, Petrem Mrázkem, Janem Mickou a dalšími olympioniky; je také bývalým dlouholetým koučem Jaromíra Jágra).
Své mnohaleté zkušenosti využívá při přednáškách nejen asociacím a klubům napříč všemi sporty, ale také firmám z různých oborů.
Je garantem oboru Psychologie pro manažery na Newton College.
Je spoluautorem projektu SportMentor, kde má aktuálně online kurz o motivaci. V něm se dozvíte více informací z témat, které nyní rád přednáší a kvůli časové tísni se jich na přednášce dotýká pouze okrajově (doba blahobytu a potřeba nastavení limit, komfortní zóna, problematika cílového feťáctví aj.)
Přednáška: Motivace v době blahobytu
Martin Hausenblas
V roce 2000 spoluzaložil firmu ADLER Czech, která je dnes jedním z největších výrobců a vývozců reklamního textilu v Evropě. Je také zakladatelem firmy Liftago, která vytvořila stejnojmennou oblíbenou aplikaci na propojování pasažérů přímo s řidiči taxíků.
Byl zvolen EY Podnikatelem roku Ústeckého kraje pro rok 2017. Zajímá se o principy udržitelnosti v
podnikání a také je ve svých firmách prosazuje. V roce 2010 založil sdružení Podnikáme bez korupce,
kterému dodnes předsedá.
Přednáška: Kultura firmy z pohledu majitele
Ve svých firmách se vždy snažil o to, aby zaměstnanci měli dostatek prostoru pro vlastní inciativu, aby se mohli dále zlepšovat a snažil se jim vytvořit takové podmínky, aby je práce bavila. A o tom bude mluvit i na konferenci.
Michal Šrajer
Michal před desíti lety se svými dvěma kamarády založil studio Inmite, které se stalo českým leaderem ve vývoji aplikací pro chytré telefony. Už tam si dal roli "Chief Happiness Officer" a úkol hledat, jak dosáhnout toho, aby lidi práce naplňovala. Před čtyřmi lety se akvizicí stal Inmite součástí globální bezpečnostní firmy Avast, role a poslání hledat štěstí v práci však Michalovi zůstaly.
Po roční rodinné cestě kolem světa, na které navštívil i řadu “lidských firem”, se vrátil zpět do ČR s vizí, pomoci co nejvíce lidem k tomu, aby měli možnost čas v práci trávit plnohodnotně a smysluplně. Aby pomohl takový nadhled získat co nejvíce lidem, i budoucím generacím, pomohl nastartovat projekt Stestivpraci.cz, spoluorganizuje mezinárodní konferenci Happiness@Work, zapojil se do Brain&Breakfast a pomáhá firmám směřovat ke štěstí v práci.
Vystoupení: Uvítání a závěr dne
Michal bude letos jedním průvodců konferencí. Ráno den zaháji a uvede téma, večer pak vše shrne a konferenci uzavře.
Monika Hilm
Generální ředitelka Vienna House Andel’s Prague a Angelo by Vienna House Prague a autorka knihy „Put Your People First and the Rest Will Follow“ (Upřednostňujte své lidi a ostatní bude následovat) odstartovala svou kariéru v roce 1999 v Hilton Hotels. Do roku 2012, kdy tuto síť opustila, vedly její cesty přes Londýn, Bukurešť, Atény, Vídeň a Kodaň až do Hilton Prague Old Town. Poté u nás vedla tři hotely soukromé sítě. Za svou kariéru si ověřila, že šťastní zaměstnanci dělají lepší práci. Snaží se proto o kultivaci pracovního prostředí a umožnění lidem růst a být sami sebou. Jak říká: „Méně vedení, více podpory.“
Vystoupení: Women Leaders Panel
Monika povede panelovou diskusi lýdriň skvělých firem. Ta bude zaměřená na důležitost budování šťastnějších pracovišť i výhled do budoucna. Podíváme se také na klíčové dovednosti a kompetence, které budeme v následujících letech v práci potřebovat.
Mounia El Hilali
Country Retail manager a Chief Sustainability officer v IKEA ČR, SK a HU.
Mounia se z Francie, odkud pochází, přestěhovala do Prahy se svým manželem a třemi dcerami v létě 2018. Ve své roli Country Retail manager a Chief Sustainability officer je zodpovědná za více než 3600 spolupracovníků v regionu Česká republika, Maďarsko, Slovensko. Jejím hlavním cílem je zlepšovat každodenní život mnoha lidí a soustředit se na pozitivní dopad na planetu.
Mounia ráda pracuje s různými lidmi a kulturami. Před Prahou žila v různých zemích - od Španělska, Argentinu a Spojené Státy až po Francii. Cítí se proto světoobčankou. Mounia věří, že zlepšování podmínek pro lidi má pozitivní dopad pro všechny strany. Říká, že štěstí lidí - jak spolupracovníků tak zákazníků - je radostná práce. Dává totiž dobrý smysl tomu, co den ode dne děláte.
Vystoupení: Women Leaders Panel
Mounia se zůčastní panelové diskuse lýdriň skvělých firem. Ta bude zaměřená na důležitost budování šťastnějších pracovišť i výhled do budoucna. Podíváme se také na klíčové dovednosti a kompetence, které budeme v následujících letech v práci potřebovat.
Nela Ďopanová
Nela je zakladatelkou Fpohybu, kde za pomoci fyzioterapeutů zvyšují pohybovou gramotnost zaměstnanců firem. Narodila se s rozštěpem páteře a podle prognóz doktorů by neměla chodit. Díky pohybu a svojí vůli dnes ale chodí.
Vystoupení: Rozcvička Body Refresh
Nela nasdílí svůj osobní příběh, který ji přivedl k zaměření na pohyb a založení Fpohybu. Poté účastníky provede krátkou nenáročnou rozcvičkou, kterou je možné použít i v každodenním pracovním zápřahu.
Tim Dorsett
Tim je ambasador firemní kultury v innocent drink, kde vyrábějí ovocné šťávý a smoothies pro celý svět.
Tim je ve firmě innocent už 7 let s jednou misí - pomoci lidem lépe pracovat a odcházet z práce šťastnější. Takto se innocent dívá na své prostředí, well-being a kulturu od úplně prvního dne v roce 1999. S více než 450 lidmi napříč 10 lokacemi to už ale není vůbec jednoduchý úkol...
Přednáška: Jak z Innocent Drinks děláme šťastné pracoviště
Ve své přednášce Tim popovídá o tom, jak se innocent změnil ze tří kamarádů v bytě na západě Londýna ve firmu, která roku 2018 se stala třetím nejlépe hodnoceným pracovištěm v zemi. Podívá se na klíčové body, které z innocentu dělají jednu z nejšťastnějších značek na planetě a také na to, proč má to štěstí říkat, že opravdu miluje svou práci.